Informatica deeltijd: Trendgemiddelden
|
2013 deeltijd |
2014 deeltijd |
2015 deeltijd |
2016**** deeltijd |
Sig. deeltijd 2016 vs. deeltijd 2015 |
Je studie in het algemeen |
3,0 |
2,9 |
3,1 |
|
|
De inhoud van de opleiding |
3,2 |
3,0 |
2,9 |
|
|
De verworven algemene vaardigheden binnen je opleiding |
3,0 |
2,8 |
3,1 |
|
|
De vaardigheden in het doen van praktijkgericht onderzoek binnen je opleiding |
2,9 |
2,7 |
3,1 |
|
|
De voorbereiding op de beroepsloopbaan |
3,0 |
2,7 |
2,9 |
|
|
De docenten van de opleiding |
2,9 |
2,5 |
3,0 |
|
|
De informatie vanuit je opleiding |
2,9 |
2,3 |
2,6 |
|
|
De studiefaciliteiten van je opleiding |
3,1 |
3,4 |
3,5 |
|
|
Toetsing en beoordeling |
2,6 |
2,8 |
3,2 |
|
|
De studieroosters |
3,4 |
3,0 |
3,5 |
|
|
De studielast |
2,9 |
2,6 |
3,2 |
|
|
De studiebegeleiding |
2,6 |
2,3 |
3,0 |
|
|
De overige faciliteiten en de studieomgeving |
3,4 |
3,9 |
3,6 |
|
|
De algemene sfeer op je opleiding |
3,5 |
3,8 |
3,8 |
|
|
De mate waarin je betrokken wordt bij de verbetering van je opleiding |
2,5 |
2,4 |
3,0 |
|
|
Inhoud (themascore) |
2,8 |
2,8 |
3,1 |
|
|
Het niveau van je opleiding |
2,9 |
2,9 |
3,2 |
|
|
De aansluiting van de inhoud bij het beeld dat je van je opleiding had |
2,9 |
3,1 |
3,2 |
|
|
De aansluiting van je opleiding bij je vooropleiding |
2,9 |
2,9 |
2,9 |
|
|
De mate waarin de inhoud van je opleiding stimulerend is |
2,9 |
2,8 |
3,2 |
|
|
De aansluiting van de inhoud van je opleiding bij actuele ontwikkelingen |
2,8 |
2,4 |
2,8 |
|
|
De samenhang tussen de verschillende onderdelen van je opleiding |
3,3 |
3,2 |
2,9 |
|
|
De in jouw opleiding gehanteerde werkvormen |
2,9 |
3,1 |
3,1 |
|
|
De mogelijkheid die je opleiding je biedt om zelf de inhoud te bepalen |
2,2 |
2,3 |
2,9 |
|
|
De inhoudelijke kwaliteit van het studiemateriaal |
2,7 |
2,3 |
3,2 |
|
|
De aansluiting bij je werkervaring |
2,6 |
2,4 |
3,0 |
|
|
De mate waarin je het geleerde kunt toepassen in je baan |
2,8 |
|
3,1 |
|
|
Algemene vaardigheden (themascore) |
2,7 |
3,2 |
3,3 |
|
|
Het aanleren van een kritische houding |
2,7 |
3,2 |
3,1 |
|
|
Probleemoplossend vermogen |
2,8 |
3,3 |
3,3 |
|
|
Het onderbouwen van conclusies |
2,5 |
3,1 |
3,4 |
|
|
Communicatieve vaardigheden |
2,7 |
3,0 |
3,3 |
|
|
Samenwerken met anderen |
3,2 |
3,6 |
3,7 |
|
|
Argumenteren/redeneren |
2,5 |
2,9 |
3,1 |
|
|
Praktijkgericht onderzoek (themascore) |
2,6 |
2,8 |
3,3 |
|
|
Analytisch denken |
2,8 |
3,3 |
3,5 |
|
|
Het kritisch beoordelen van praktijkgericht onderzoek |
2,5 |
2,9 |
3,1 |
|
|
Het schriftelijk rapporteren over praktijkgericht onderzoek |
2,5 |
2,6 |
3,6 |
|
|
Methoden en technieken van praktijkgericht onderzoek |
2,7 |
2,5 |
2,9 |
|
|
Voorbereiding Beroepsloopbaan (themascore) |
2,8 |
|
3,1 |
|
|
Het opdoen van vaardigheden voor de beroepspraktijk |
2,8 |
|
3,1 |
|
|
De praktijkgerichtheid van je opleiding |
3,0 |
|
3,3 |
|
|
Het contact met de beroepspraktijk |
2,2 |
|
2,9 |
|
|
Docenten (themascore) |
2,8 |
2,6 |
3,1 |
|
|
De inhoudelijke deskundigheid van docenten |
3,0 |
3,0 |
3,1 |
|
|
De didactische kwaliteit van docenten |
2,6 |
2,7 |
3,1 |
|
|
De bereikbaarheid van docenten buiten contacturen |
2,6 |
2,4 |
3,3 |
|
|
De betrokkenheid van de docenten bij de studenten |
2,9 |
2,3 |
3,2 |
|
|
De kwaliteit van de begeleiding door docenten |
2,8 |
2,3 |
3,2 |
|
|
De kwaliteit van feedback van docenten |
2,8 |
2,4 |
3,0 |
|
|
De mate waarin docenten inspirerend zijn |
2,7 |
2,5 |
2,7 |
|
|
De kennis van de docenten over de beroepspraktijk |
2,8 |
|
3,3 |
|
|
Studiebegeleiding (themascore) |
2,7 |
2,4 |
3,3 |
|
|
De mogelijkheid tot begeleiding |
2,6 |
2,9 |
3,3 |
|
|
De kwaliteit van de begeleiding |
2,8 |
|
3,5 |
|
|
De mate waarin jouw opleiding initiatief neemt in ondersteuning of begeleiding |
2,7 |
2,1 |
3,1 |
|
|
Toetsing en beoordeling (themascore) |
2,7 |
|
3,4 |
|
|
De duidelijkheid van criteria waarop beoordeeld wordt |
2,8 |
|
3,3 |
|
|
De aansluiting van toetsing en beoordeling bij de inhoud van de opleiding |
2,8 |
|
3,3 |
|
|
De kwaliteit van de toetsing op kennis en inzicht |
2,8 |
|
3,5 |
|
|
De kwaliteit van de toetsing op vaardigheden |
2,6 |
|
3,5 |
|
|
Informatievoorziening (themascore) |
3,0 |
|
3,1 |
|
|
De informatie over jouw studievoortgang |
3,3 |
|
3,2 |
|
|
De informatie over regels en procedures |
3,4 |
|
3,3 |
|
|
De informatie over de opzet van de opleiding |
2,9 |
|
2,8 |
|
|
Het tijdig bekend maken van resultaten van toetsen en beoordelingen |
2,6 |
|
2,9 |
|
|
Studierooster (themascore) |
3,0 |
|
3,4 |
|
|
Het tijdig bekendmaken van de studieroosters |
3,2 |
|
3,7 |
|
|
Het tijdig bekendmaken van wijzigingen in het studierooster |
2,9 |
|
3,2 |
|
|
Studielast (themascore) |
3,0 |
|
3,3 |
|
|
De spreiding van de studielast over het studiejaar |
2,9 |
|
3,3 |
|
|
De haalbaarheid van deadlines |
3,3 |
|
3,2 |
|
|
De mogelijkheid om zonder vertraging de gewenste studie-onderdelen te volgen |
2,8 |
|
3,5 |
|
|
De mate waarin de studiepunten (EC) overeenkomen met de daadwerkelijke studielast |
3,0 |
|
3,3 |
|
|
Groepsgrootte (themascore) |
3,6 |
|
3,9 |
|
|
De groepsgrootte bij werkgroepen |
3,5 |
|
3,9 |
|
|
De groepsgrootte bij hoorcolleges |
3,7 |
|
3,9 |
|
|
De verhouding kleinschalig versus grootschalig onderwijs in mijn opleiding |
3,6 |
|
3,8 |
|
|
Stage en Opleiding (themascore) |
|
|
|
|
|
De kwaliteit van de stagebegeleiding vanuit de opleiding |
|
|
|
|
|
De voorbereiding op de stage door de opleiding |
|
|
|
|
|
Stage-ervaring (themascore) |
|
|
|
|
|
De begeleiding op je stageplek door het bedrijf of de instelling waar je stage loopt |
|
|
|
|
|
Wat je tijdens je stage hebt geleerd |
|
|
|
|
|
De aansluiting van de stages bij het overige onderwijs |
|
|
|
|
|
Studiefaciliteiten (themascore) |
3,3 |
|
3,9 |
|
|
De geschiktheid van de onderwijsruimten |
3,4 |
|
4,0 |
|
|
De geschiktheid van werkplekken |
3,0 |
|
3,8 |
|
|
De beschikbaarheid van werkplekken |
3,4 |
|
4,0 |
|
|
De bibliotheek/mediatheek |
3,4 |
|
4,3 |
|
|
De ICT-faciliteiten |
3,4 |
|
3,6 |
|
|
De digitale leeromgeving |
|
|
3,2 |
|
|
Kwaliteitszorg (themascore) |
|
|
3,1 |
|
|
Onderwijsevaluaties die onder studenten plaatsvinden |
|
|
3,5 |
|
|
Informatie over de uitkomsten van onderwijsevaluaties |
|
|
3,1 |
|
|
De wijze waarop je opleiding gebruik maakt van de uitkomsten van onderwijsevaluaties |
|
|
2,8 |
|
|
De manier waarop je opleiding op klachten en problemen reageert |
|
|
3,2 |
|
|
Studieomgeving (themascore) |
|
|
|
|
|
De bereikbaarheid van je instelling |
|
|
4,6 |
|
|
De restauratieve voorzieningen op je instelling |
|
|
3,9 |
|
|
De horecavoorzieningen in je studiestad |
|
|
|
|
|
Het cultureel aanbod van je studiestad |
|
|
|
|
|
De sportvoorzieningen vanuit je instelling |
|
|
|
|
|
Huisvesting (themascore) |
|
|
|
|
|
De beschikbaarheid van woonruimte in je studiestad |
|
|
|
|
|
De betaalbaarheid van woonruimte in je studiestad |
|
|
|
|
|