Technische Informatica - Den Haag: Trendgemiddelden
|
2013 |
2014 |
2015 |
2016**** |
Sig. 2016 vs. 2015 |
Je studie in het algemeen |
3,5 |
3,5 |
3,5 |
3,7 |
n.s. |
De inhoud van de opleiding |
3,7 |
3,4 |
3,5 |
3,7 |
n.s. |
De verworven algemene vaardigheden binnen je opleiding |
3,7 |
3,5 |
3,5 |
3,6 |
n.s. |
De vaardigheden in het doen van praktijkgericht onderzoek binnen je opleiding |
3,6 |
3,7 |
3,5 |
3,4 |
n.s. |
De voorbereiding op de beroepsloopbaan |
3,3 |
3,1 |
3,0 |
3,1 |
n.s. |
De docenten van de opleiding |
3,2 |
3,4 |
3,2 |
3,5 |
n.s. |
De informatie vanuit je opleiding |
3,1 |
2,9 |
3,1 |
3,1 |
n.s. |
De studiefaciliteiten van je opleiding |
3,5 |
3,5 |
3,5 |
2,8 |
- - - |
Toetsing en beoordeling |
3,3 |
3,2 |
3,1 |
3,4 |
n.s. |
De studieroosters |
3,4 |
3,2 |
3,2 |
3,1 |
n.s. |
De studielast |
3,4 |
3,1 |
3,4 |
3,5 |
n.s. |
De studiebegeleiding |
2,9 |
2,7 |
3,3 |
3,1 |
n.s. |
De overige faciliteiten en de studieomgeving |
3,4 |
3,3 |
3,6 |
3,6 |
n.s. |
De algemene sfeer op je opleiding |
3,8 |
3,4 |
3,8 |
3,8 |
n.s. |
De mate waarin je betrokken wordt bij de verbetering van je opleiding |
2,7 |
2,4 |
2,9 |
2,8 |
n.s. |
Inhoud (themascore) |
3,3 |
3,2 |
3,3 |
3,2 |
n.s. |
Het niveau van je opleiding |
3,7 |
3,7 |
3,5 |
3,6 |
n.s. |
De aansluiting van de inhoud bij het beeld dat je van je opleiding had |
3,6 |
3,1 |
3,3 |
3,4 |
n.s. |
De aansluiting van je opleiding bij je vooropleiding |
3,3 |
2,8 |
3,1 |
3,3 |
n.s. |
De mate waarin de inhoud van je opleiding stimulerend is |
3,4 |
3,4 |
3,4 |
3,2 |
n.s. |
De aansluiting van de inhoud van je opleiding bij actuele ontwikkelingen |
3,1 |
3,3 |
3,4 |
2,9 |
- - - |
De samenhang tussen de verschillende onderdelen van je opleiding |
3,3 |
3,2 |
3,3 |
3,1 |
n.s. |
De in jouw opleiding gehanteerde werkvormen |
3,3 |
3,6 |
3,3 |
3,2 |
n.s. |
De mogelijkheid die je opleiding je biedt om zelf de inhoud te bepalen |
2,8 |
3,0 |
3,0 |
3,1 |
n.s. |
De inhoudelijke kwaliteit van het studiemateriaal |
3,3 |
3,3 |
3,4 |
3,2 |
n.s. |
De aansluiting bij je werkervaring |
3,4 |
|
|
|
|
De mate waarin je het geleerde kunt toepassen in je baan |
3,2 |
|
|
|
|
Algemene vaardigheden (themascore) |
3,7 |
3,6 |
3,6 |
3,7 |
n.s. |
Het aanleren van een kritische houding |
3,8 |
3,7 |
3,6 |
4,0 |
n.s. |
Probleemoplossend vermogen |
3,8 |
3,5 |
3,7 |
3,7 |
n.s. |
Het onderbouwen van conclusies |
3,8 |
3,8 |
3,5 |
3,6 |
n.s. |
Communicatieve vaardigheden |
3,4 |
3,5 |
3,6 |
3,3 |
n.s. |
Samenwerken met anderen |
3,9 |
3,7 |
3,6 |
3,9 |
n.s. |
Argumenteren/redeneren |
3,6 |
3,7 |
3,5 |
3,8 |
n.s. |
Praktijkgericht onderzoek (themascore) |
3,4 |
3,7 |
3,5 |
3,5 |
n.s. |
Analytisch denken |
3,7 |
3,9 |
3,5 |
3,8 |
n.s. |
Het kritisch beoordelen van praktijkgericht onderzoek |
3,5 |
3,7 |
3,3 |
3,5 |
n.s. |
Het schriftelijk rapporteren over praktijkgericht onderzoek |
3,3 |
3,4 |
3,6 |
3,6 |
n.s. |
Methoden en technieken van praktijkgericht onderzoek |
3,1 |
3,5 |
3,6 |
3,2 |
n.s. |
Voorbereiding Beroepsloopbaan (themascore) |
3,4 |
3,2 |
3,2 |
3,3 |
n.s. |
Het opdoen van vaardigheden voor de beroepspraktijk |
3,4 |
3,4 |
3,1 |
3,4 |
n.s. |
De praktijkgerichtheid van je opleiding |
3,6 |
3,4 |
3,5 |
3,6 |
n.s. |
Het contact met de beroepspraktijk |
3,0 |
2,8 |
3,0 |
2,7 |
n.s. |
Docenten (themascore) |
3,1 |
3,2 |
3,2 |
3,4 |
n.s. |
De inhoudelijke deskundigheid van docenten |
3,3 |
3,6 |
3,6 |
3,9 |
n.s. |
De didactische kwaliteit van docenten |
3,1 |
3,3 |
3,1 |
3,5 |
n.s. |
De bereikbaarheid van docenten buiten contacturen |
3,1 |
3,1 |
3,0 |
2,9 |
n.s. |
De betrokkenheid van de docenten bij de studenten |
3,3 |
3,2 |
3,1 |
3,4 |
n.s. |
De kwaliteit van de begeleiding door docenten |
3,0 |
3,2 |
3,2 |
3,6 |
n.s. |
De kwaliteit van feedback van docenten |
3,0 |
3,3 |
3,2 |
3,4 |
n.s. |
De mate waarin docenten inspirerend zijn |
2,9 |
2,9 |
2,9 |
3,2 |
n.s. |
De kennis van de docenten over de beroepspraktijk |
3,3 |
3,3 |
3,3 |
3,4 |
n.s. |
Studiebegeleiding (themascore) |
3,2 |
3,2 |
3,2 |
3,1 |
n.s. |
De mogelijkheid tot begeleiding |
3,4 |
3,2 |
3,3 |
3,3 |
n.s. |
De kwaliteit van de begeleiding |
3,3 |
3,3 |
3,3 |
3,5 |
n.s. |
De mate waarin jouw opleiding initiatief neemt in ondersteuning of begeleiding |
2,9 |
2,8 |
3,2 |
2,6 |
n.s. |
Toetsing en beoordeling (themascore) |
3,4 |
3,5 |
3,4 |
3,4 |
n.s. |
De duidelijkheid van criteria waarop beoordeeld wordt |
3,2 |
3,4 |
3,3 |
3,4 |
n.s. |
De aansluiting van toetsing en beoordeling bij de inhoud van de opleiding |
3,4 |
3,6 |
3,3 |
3,4 |
n.s. |
De kwaliteit van de toetsing op kennis en inzicht |
3,5 |
3,4 |
3,5 |
3,5 |
n.s. |
De kwaliteit van de toetsing op vaardigheden |
3,4 |
3,4 |
3,5 |
3,4 |
n.s. |
Informatievoorziening (themascore) |
3,0 |
3,0 |
3,0 |
2,6 |
n.s. |
De informatie over jouw studievoortgang |
3,2 |
3,5 |
3,4 |
2,9 |
n.s. |
De informatie over regels en procedures |
3,0 |
3,1 |
3,0 |
2,8 |
n.s. |
De informatie over de opzet van de opleiding |
2,9 |
2,8 |
2,9 |
2,6 |
n.s. |
Het tijdig bekend maken van resultaten van toetsen en beoordelingen |
2,8 |
2,8 |
2,7 |
2,2 |
n.s. |
Studierooster (themascore) |
3,0 |
2,8 |
3,0 |
2,8 |
n.s. |
Het tijdig bekendmaken van de studieroosters |
3,1 |
2,8 |
3,1 |
2,9 |
n.s. |
Het tijdig bekendmaken van wijzigingen in het studierooster |
2,9 |
2,8 |
2,9 |
2,8 |
n.s. |
Studielast (themascore) |
3,2 |
3,2 |
3,2 |
3,2 |
n.s. |
De spreiding van de studielast over het studiejaar |
3,4 |
3,2 |
3,3 |
3,1 |
n.s. |
De haalbaarheid van deadlines |
3,3 |
3,3 |
3,3 |
3,4 |
n.s. |
De mogelijkheid om zonder vertraging de gewenste studie-onderdelen te volgen |
2,9 |
3,0 |
3,3 |
3,3 |
n.s. |
De mate waarin de studiepunten (EC) overeenkomen met de daadwerkelijke studielast |
3,1 |
3,4 |
3,1 |
3,0 |
n.s. |
Groepsgrootte (themascore) |
3,9 |
4,1 |
3,9 |
4,0 |
n.s. |
De groepsgrootte bij werkgroepen |
3,9 |
4,1 |
3,9 |
3,9 |
n.s. |
De groepsgrootte bij hoorcolleges |
4,1 |
4,1 |
4,0 |
4,1 |
n.s. |
De verhouding kleinschalig versus grootschalig onderwijs in mijn opleiding |
3,9 |
3,8 |
3,7 |
3,8 |
n.s. |
Stage en Opleiding (themascore) |
2,2 |
|
|
|
|
De kwaliteit van de stagebegeleiding vanuit de opleiding |
2,2 |
|
|
|
|
De voorbereiding op de stage door de opleiding |
2,3 |
|
|
|
|
Stage-ervaring (themascore) |
3,8 |
|
|
|
|
De begeleiding op je stageplek door het bedrijf of de instelling waar je stage loopt |
4,3 |
|
|
|
|
Wat je tijdens je stage hebt geleerd |
3,8 |
|
|
|
|
De aansluiting van de stages bij het overige onderwijs |
3,5 |
|
|
|
|
Studiefaciliteiten (themascore) |
3,3 |
3,7 |
3,9 |
3,6 |
n.s. |
De geschiktheid van de onderwijsruimten |
3,4 |
3,6 |
3,9 |
3,7 |
n.s. |
De geschiktheid van werkplekken |
3,3 |
3,7 |
4,1 |
3,6 |
- - - |
De beschikbaarheid van werkplekken |
3,1 |
3,6 |
3,9 |
3,4 |
n.s. |
De bibliotheek/mediatheek |
3,5 |
3,7 |
3,7 |
3,4 |
n.s. |
De ICT-faciliteiten |
3,2 |
3,8 |
3,9 |
3,7 |
n.s. |
De digitale leeromgeving |
3,1 |
3,6 |
3,8 |
3,5 |
n.s. |
Kwaliteitszorg (themascore) |
2,6 |
2,8 |
2,9 |
2,8 |
n.s. |
Onderwijsevaluaties die onder studenten plaatsvinden |
3,0 |
3,0 |
3,1 |
2,9 |
n.s. |
Informatie over de uitkomsten van onderwijsevaluaties |
2,4 |
2,7 |
2,9 |
2,6 |
n.s. |
De wijze waarop je opleiding gebruik maakt van de uitkomsten van onderwijsevaluaties |
2,5 |
2,9 |
3,0 |
2,9 |
n.s. |
De manier waarop je opleiding op klachten en problemen reageert |
2,4 |
2,3 |
2,8 |
2,8 |
n.s. |
Studieomgeving (themascore) |
3,9 |
|
3,8 |
4,0 |
n.s. |
De bereikbaarheid van je instelling |
4,3 |
4,4 |
4,2 |
4,1 |
n.s. |
De restauratieve voorzieningen op je instelling |
3,6 |
4,1 |
3,7 |
3,9 |
n.s. |
De horecavoorzieningen in je studiestad |
4,0 |
4,4 |
3,9 |
4,3 |
n.s. |
Het cultureel aanbod van je studiestad |
4,0 |
4,5 |
3,9 |
4,3 |
n.s. |
De sportvoorzieningen vanuit je instelling |
3,2 |
|
3,5 |
|
|
Huisvesting (themascore) |
2,8 |
|
3,5 |
|
|
De beschikbaarheid van woonruimte in je studiestad |
3,0 |
|
3,6 |
|
|
De betaalbaarheid van woonruimte in je studiestad |
2,6 |
|
3,4 |
|
|