Incentive statement ResearchNed
Over ResearchNed
ResearchNed is een onafhankelijk en kennisintensief instituut dat is gespecialiseerd in sociaal wetenschappelijk onderzoek, beleidsadvisering en kennisoverdracht.
Daarbij gaat het om onderwijsgerelateerde thema's in brede zin.
Het onderzoeksbureau combineert inhoudelijke expertise met een hoogstaande methodologische en wetenschappelijke kwaliteitsstandaard,
en het gebruik van geavanceerde ICT-toepassingen voor online dataverzameling en -verwerking.
Het managementsysteem van ResearchNed voldoet aan de geldende wet- en regelgeving en aan de eisen van de NEN-EN-ISO 9001:2008 en NEN-ISO 20252.
Toepassingsgebied voor het managementsysteem is het proces van onderzoek, advisering en ondersteuning.
Incentive-beleid
Indien er sprake is van incentives wordt dit altijd gedocumenteerd (zowel de aanschaf, verantwoording, trekking en toekenning).
De toekenning van incentives gebeurt random; op deze wijze maken alle deelnemers aan een onderzoek evenveel kans op een prijs.
Hiervoor is een procedure ontwikkeld. Deze procedure wordt uitgevoerd met behulp van de 'random sample' procedure in SPSS.
Na afloop van het onderzoek worden, indien relevant, analyses uitgevoerd om na te gaan of er sprake is van bias als gevolg van de inzet van incentives.
De aard en omvang van incentives wordt bepaald in overleg met de opdrachtgever en verschilt per onderzoek
(doorgaans wordt gekozen voor technische gadgets als iPads, iPods en/of digitale waardebonnen voor grote warenhuizen).
In de (digitale) uitnodiging en eventuele reminders voor deelname aan een onderzoek wordt vermeld welke incentives in dit onderzoek na afloop verloot worden onder de deelnemers.
Nadat de prijswinnaars random zijn bepaald, worden de prijswinnaars op de hoogte gesteld per e-mail.
Digitale prijzen worden direct verzonden; overige prijzen zijn ofwel persoonlijk af te halen of per post aangetekend verstuurd, nadat er contact is geweest met de betreffende prijswinnaar.
Digitale prijzen kunnen ingewisseld worden volgens de richtlijnen van het warenhuis in kwestie;
deze instructies worden meegestuurd met de digitale waardebon en zijn terug te lezen op de website van het warenhuis.
Prijswinnaars kunnen eventuele vragen of klachten per e-mail voorleggen.
Dit e-mailadres wordt vermeld in de uitnodiging voor onderzoeken en is in sommige gevallen projectgebonden; in alle andere gevallen wordt het algemene e-mailadres van ResearchNed gebruikt.
Deze vragen c.q. klachten worden in behandeling genomen door een projectmedewerker en na afhandeling gedocumenteerd.
Dit statement wordt ter beschikking gesteld aan alle potentiële respondenten, door hier via een link naar een apart online bestand naar te verwijzen aan het einde van elke vragenlijst.
Vooralsnog wordt geen gebruik gemaakt van incentives bij onderzoeken onder minderjarigen.
Mocht dit in de toekomst aan de orde zijn, dan wordt in overleg met de opdrachtgever bepaald hoe tegemoet wordt gekomen aan de regelgeving omtrent minderjarigen;
in dergelijke gevallen zullen voorafgaand aan het onderzoek de ouders/verzorgers op de hoogte worden gesteld van het incentive-beleid en
zal voorafgaand aan het onderzoek toestemming worden verkregen van de ouders/verzorgers.